ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 25 ساله )

با سلام من مشکلات زیادی با همسرم دارم.طرز فکرش مثل یه ادم بی سواد تا الان چند بار بهم خیانت کرده و دایم بهم گیر میده و مشکل ما جدا از خیانت و این چیزا بر سر علاقه شدید ایشون به ورزش فوتبال که هر روز یا دستش می شکنه یا پاش یا دعوا راه میندازه خلاصه چون از لحاظ مالی مشکل داریم به خاطر این کاراش خیلی تو فشاریم یه بچه هم داریم من موندم چکار کنم خدایا از لحاظ عاطفی هم بهتره بگم طلاق عاطفی گرفتیم ولی زیر یه سقف زندگی می کنیم خواهشا راهنمایی کنین


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم. ضمن قبولی طاعات و عبادات شما به درگاه الهی، در پاسخ مشکلات شما را به دو قسمت تقسیم می نماییم و پاسخ هر یک را جداگانه عرض می کنیم:
الف) خیانت و رابطه با همسر                      
در پرسش خود نفرمودید که میزان خیانت همسرتان چقدر بوده و چندبار این موضوع تکرار شده است؟ ولی به هر حال اگر از این موضوع نگران هستید توصیه می کنیم علاوه بر تقویت خوشبینی و مثبت اندیشی نسبت به همسرتان با صحبت صمیمانه و یادآوری روابط گذشته تان و علاقة قلبی ای که به ایشان دارید، از تکرار این ماجراها جلوگیری کنید. وقتی که همسرتان توبه کرده و خودش ابراز پشیمانی کرده است، پس دلیلی برای تکرار نیست. بله ممکن است آن علاقه و هوس خیانت گاهی در دلش رسوخ کند ولی اگر سعی کنید او را زیر بال و پر خودتان بگیرید این نفوذ نیز کاملا از بین می رود. برای اینکه بتوانید بر او تأثیر مثبت بگذارید اعتماد و محبت بین شما دو چندان شود، اوقاتی را تعیین کنید که با صمیمیت و صداقت با هم به گفتگو و تفاهم بپردازید. سعی کنید همدیگر را بیشتر بفهمید ,‌ با تمایلات و تعلقّات هم , بیشتر آشنا شوید. در صورت امکان , در اوقات فراغت به بیرون از منزل (پارک , سینما , ...) بروید و یا سفرِ بیرون از شهر داشته باشید. هدف از این اقدامات در کنار هم بودن, با هم سخن گفتن , همراه و همدل بودن است که باعث ازدیاد محبت ,‌ افزایش اعتماد و اطمینان در طرفین می شود. صورت امکان شیفت کاری را به گونه ای تنظیم نمایید که با هم سر کار بروید و با هم به منزل برگردید. در منزل در کنار یکدیگر بودن , زمینه های شک و گمان را از بین می برد و همدلی ها و تفاهم و محبت بین شما به تدریج اثر بخش خواهد شد به گونه ای که رضایت شما محور روابط می گردد به شرط این که جر و بحث نکنید و در بحث ها به دنبال اقرار گرفتن و محکوم کردن نباشید. رعایت این اصول هر چند زمان می برد ولی اثر بخش است. سعی کنید همسرتان را آنگونه که هست بپذیرید، نه آن چنان که می خواهید. انتظارات و توقّعات خود را تعدیل نمایید. خود را به خاطر این میکروب شکّ افسرده و نگران نشان ندهید. همسر شما نباید احساس کند که شما به او شکّ دارید و اعتماد گذشته را ندارید. با حُسن سلوک و اعتماد متقابل است که شیرینی و حلاوت در زندگی مشترک افزایش می یابد. با این روش طلاق عاطفی نیز خود به خود از بین خواهد رفت.
ب) علاقة همسر به ورزش فوتبال
در این مورد نیز توصیه می کنیم با زبان نرم از همسرتان بخواهید در محیط های امن بازی کند تا مشکلات شکستکی دست و پا رخ ندهد. همچنین برنامة خاصی برای این ورزش تنظیم نماید و در اوقات مشخصی برای این کار وقت بگذارد؛ ولی سعی کنید نسبت به اصل مسئله مخالفت نکنید و اجازه دهید ایشان ورزش خود را داشته باشد که قطعا ورزش فوائد زیادی دارد و بسیار بهتر از این است که خدای ناکرده همسرتان دچار رفیق بازی یا اعتیاد و ... شود. منتها سعی کنید ایشان را برای داشتن برنامه صحیح تشویق نمایید. مشکلات مالی نیز با مدتوکل بر خداوند متعال و همدلی با همسرتان بزودی حل خواهد شد.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

رازهایی درباره مردان که هر زنی باید آنها را بداند....